חשמל זורם בכפות ידיך


למי ששהה בירֵח בשלוש השנים האחרונות, נספר בקצרה שלקונסולת המִשחק הייחודית יש חיישן תנועה, המזהה היכן נמצא השַלָּט, ומתרגם את תזוזתו של השַלָּט לתנועות במִשחק. לדוגמה, כששחקן מְשחק טניס באמצעות הקונסולה, הוא משתמש בשַלָּט כמחבט. במִשחק פעולה בו הגיבור נלחם עם חרב, הנפת השַלָּט תתורגם להנפת החרב במשחק.

אלא שמסתבר שחוויית מִשחק דומה ניתן להשיג באמצעות כל מחשב המחובר למצלמת רשת. מִספר חברות (ישראליות!) פִּתחו מִשחקים המשתמשים במצלמת הרשת לזיהוי תזוזות השחקן. בנוסף יוכל השחקן לתקשר עם אובייקטים המופיעים במִשחק, כאשר דמותו, כפי שנלכדה במצלמה, תשתלב במִשחק עצמו. חברת Camspaceאף הרחיקה לכת, ופיתחה טכנולוגיה מדהימה המאפשרת להשתמש בכל אוביקט – כבַקַר מִשחק. התכנה מזהה את החפץ המוחזק בידי השחקן, ומגדירה תנועות קבועות מראש (למשל, קירוב האובייקט לכיווּן המצלמה ייחשב כ"קדימה"). אפילו הברווזון הצהוב מהאמבטיה יוכל לשמש כהגה במִרדף המשטרתי שלכם ב-Neef for speed, ויוגדר למעשה כ"בַקַר מִשחק וירטואלי".

המפתחים מאפשרים לחברות לפתח מִשחקים ייחודיים שבהם מוצריהם ישמשו כבקרי מִשחק, ובכך ייהפך המותג שלהם לחוויה עבור הלקוח-השחקן. אל דאגה, התכנה תזהה האם השחקן מחזיק פחית "קולה" או "פפסי", והדמות הווירטואלית במִשחק תופעל רק באמצעות האובייקט הנכון.

אתם יכולים לנסות בעצמכם:

http://www.camspace.com/

http://www.newgrounds.com/game/webcamgames

http://www.extendedreality.com/webcam_games_info.html