מה אתה אוכל כשאתה קם בבוקר?


הפסקת אוכל / פינת הבריאות של שרה בר אשר

בפעם הראשונה שהתעניינתי מה ילדים אוכלים בבוקר, התשובה שקיבלתי הייתה "דגני בוקר". אופס! אמרתי לעצמי. זה כל כך ברור. איך פספסתי? בעבר קראו לזה קורנפלקס, אך אנו חיים בעידן שבו מילים עם ניחוח של בריאות הן המילים המוכרות. כך שהקורנפלקס עִברת את שמו לא לפתיתי תירס, אלא לדגני בוקר. כידוע, טוב שם טוב משמן טוב. לכן מדובר רק בשם ולא בשם דבר…

למי שלא הבין שום דבר, הכנתי פירושים, הסברים ונימוקים:

* דגני בוקר עשויים מדגנים והם נאכלים בבוקר, לכן קוראים להם דגני בוקר. אז מה הבעיה? גם קמח מחיטה לבנה נחשב כדגן, ולכן גם פתיתים מקמח לבן נחשבים כדגנים. וגרוע מכך, גם עוגיות ממולאות או לא ממולאות בקרמים שונים נכנסות תחת ההגדרה של דגני בוקר. כך יוצא שאתם אוכלים ממתקי בוקר ולא דגני בוקר. אך כיוון ששיניתם את מצב הצבירה שלהם מקערת עוגיות יבשות לקערת עוגיות בתוך חלב, הפכתם אותם לארוחת בוקר מזינה? אז זהו, שלא!

* שיא החוצפה הם דגני הבוקר עם צבעי המאכל. על מה בדיוק חשבו היצרנים כשהם החליטו לא להניח לנו אפילו בשעות הבוקר? למה אי אפשר להשאיר את הצבעים לפיתויים של אחר הצהריים, לטיולים, לימי ההולדת ולעוד ועוד ועוד?

* קורנפלקס עשוי מקורנפלור ולא מקמח תירס. התבלבלתם? אני מנסה שוב: קורנפלור הינו קמח לבן, ואילו קמח תירס הינו קמח מלא. כך שהקורנפלקס מכיל רק את החלק העמילני והמשמין של קמח התירס, ואילו קמח התירס האמיתי מכיל גם ויטמינים וסיבים תזונתיים. ובמילים אחרות: הקורנפלקס ה"רגיל" איננו האלטרנטיבה הבריאה.

_________________________________________________________

שרה בר אשר, מומחית לרפואה משלימה ולשיטת "אכול נכון לפי סוג הדם שלך". מטפלת באמצעות המייל. ובעלת קליניקות ברעננה, בגדרה ובאלקנה. טל' 054-5493632. Barasher@zahav.net.il