במוזיאון מוצגת תערוכה חדשה של חלוצי הצורפות המודרנית בה עושר של תשמישי קדושה בעיצובים מרתקים. באגף לאמנות ותרבות יהודית במוזיאון מוצגת תערוכת שבת ושלושת רגלים בה מוצגים בין השאר כלים אופייניים לחג הפסח – קערות סדר, כיסויי מצה, כרי הסבה, גביעי קידוש, כוס אליהו ועוד.
במוזיאון ישראל ירושלים מוצגת בימים אלה תערוכה חדשה מיצירותיהם של יהודה לודוויג וולפרט (1981-1900) ודודהיינץ גומבל (1992-1906), צורפים יהודיים, ילידי גרמניה, שהיו מן הראשונים שאימצו את הסגנון המודרני בעיצוב תשמישיקדושה ומצווה. העיצובים מתאפיינים בצורות חלקות, זורמות ופונקציונליות ויופיין מתבטא ביפי החומר, הפרופורציות והגימור המושלם. סיפורם של השניים הוא סיפור ראשיתה של הצורפות והיודאיקה המודרנית בישראל והוא מוצג בתערוכה מבעד למכלול יצירתם.
וולפרט וגומבל עלו לארץ-ישראל מגרמניה באמצע שנות ה-30, עם עליית השלטון הנאצי. באותה תקופה גדשו את שוקי הארץ חפצי פיליגרן אוריינטליים לצד תשמישיקדושה שעיצובם מסורתי ועיטוריהם סמלים יהודיים למכביר. דרכם הייחודית בצורפות ובעיצוב תשמישיקדושה ומצווה התגבשה בשנים אלה, ועיקרה: הכרה עמוקה של החומר ותכונותיו, הרמוניה בין החומר לצורה,שילוב ציטוטים מן המקורות בגוּפָנים חדשים כדי להעניק ליצירות אופי יהודי, והכנת חפצים בעבודת-יד לצד תמיכה בעיצוב תעשייתי. דורות של תלמידים המשיכו אחר כך את דרכם הסגנונית.
האותיות העבריות היו לאבני יסוד ברבות מיצירותיהם, ביטוי לרוח היהודית המחוייבת למסורת. בשנת תשט"ו (1956) הוזמן וולפרט למוזיאון היהודי בניו–יורק, שם הוקמה סדנה לעיצוב יודאיקה מודרנית, והוא עמד בראשה עד לפטירתו בתשמ"א (1981). גומבל נשאר בירושלים, ובבית המלאכה הקטן שניהל, המשיך להכשיר צורפים בטכניקות שהפכו נדירות, וידועות רק למעטים בעולם. התערוכה מאירה את סיפורם של שני האנשים הצנועים, שהיו עמודי התווך של היודאיקה המודרנית.
בתערוכה מוצגות בפעם הראשונה יצירותיהם של ווֹלפּרט וגוּמבּל מתחילת דרכם בגרמניה, מתקופת פעילותם כמורים ויוצרים בארץ, ועד לשנותיהם האחרונות, שבהן יצרו והשפיעו גם מחוץ לגבולות ישראל וראו בהצלחת תלמידיהם וממשיכי דרכם. אוצרת התערוכה גב' שרון וייזר פרגוסון. התערוכה תמשך עד כ"ו בניסן (6 באפריל).
בימי חול המועד פתוח המוזיאון מהשעה 10.00-17.00, ימי שיש וערבי חג 10.00-14.00. עלות כניסה למבוגר 50 ₪, הכניסה לילדים חינם!