סוס הנדנדה הגדול בעולם יוצב בפורים במדעטק


זאת לצד פעילויות פורים משעשעות

ברוח מגילת אסתר, בה המן הוביל את מרדכי היהודי על הסוס והכריז "כך יעשה לאיש אשר המלך חפץ ביקרו", מגיע בפורים למדעטק, המוזיאון הלאומי למדע בחיפה, סוס הנדנדה הגדול בעולם, אשר מופיע בימים אלה בספר השיאים של גינס לשנת 2012, שיוצב בפארק נובל אנרג'י למדע. זאת לצד פעילויות פורים משעשעות מגוונות בימי החג.

הסוס תוכנן ונבנה ע"י עופר מור מסטודיו "סוס ועגלה" בישוב קדימה, בהשתתפותם של

כ-1,000 תלמידים מרחבי העולם. מידות הסוס: גובה-6.1 מטר, אורך- 7.6 מטר, רוחב-3.2 מטר, משקל-2 טון. על הסוס, יכולים להתנדנד בו-זמנית כ-50 ילדים.

בנוסף, יתקיימו בימי החג, פעילויות פורים משעשעות כגון: הדגמות מדעיות פורימיות, איפור אומנותי לילדים ועוד.

לרשות המבקרים יעמדו המוצגים האינטראקטיביים של פארק נובל אנרג'י למדע שנפתח לאחרונה, המוצבים בחצרות הנושאות את שמותיהם של גדולי המדענים בהיסטוריה: ליאונרדו דה וינצ'י, ארכימדס, ניוטון, דניאל ברנולי ופיתגורס. המוצגים החדשניים ממחישים עקרונות מדעיים ומדגימים תופעות טבע בדרך של  חוויית משחק והתנסות .

כמו כן, נמשכות תערוכת הספורט הבינלאומית SPORTS SCIENCE בה מגלים המבקרים את העקרונות המדעיים המסתתרים מאחורי ענפי הספורט השונים, ומבינים את האופן שבו הם משפיעים על גוף האדם, ותערוכת "מאדים בשלושה מימדים"- בה מוצגות תמונות בתלת מימד של מאדים ברזולוציה שעוד לא נראתה מעולם. התמונות צולמו על ידי החללית האירופאית "מארס אקספרס" באמצעות מצלמת סטריאו ברזולוציה גבוהה (HRSC). תמונות אלו חושפות את שטחו של מאדים בצבעים אמיתיים, בתלת מימד וברזולוציה של

כ-10 מטרים.

עוד במדעטק, התערוכות הקבועות: ליאונרדו דה וינצי, אנרגיה ירוקה, חושך, תעופה, מדעי החיוך ועוד.

סינמטריX, קולנוע רב חושי בתלת מימד המציג סרטי מדע בטכנולוגיה חוויתית חדשנית.

ימי ושעות פעילות בפורים: ימים ד, ה ושבת 7-8.3.12 בין השעות: 10:00-18:00 שבת 9.3.12 בין השעות 10:00-16:00  .

כתובת: בלפור 12, הדר הכרמל, חיפה.

מידע נוסף והזמנת  כרטיסים מראש בטל. 8614444 – 04,

או באתר: www.madatech.org.il.