פורים בגן המדע של מכון דוידסון, מכון ויצמן למדע


מסע בזמן בעקבות ליאונרדו דה וינצ'י

תערוכה מרתקת של דגמים טכנולוגיים של ליאונרדו דה וינצ'י

סדנאות יצירת דגם של דה וינצ'י, שחזור ניסויים של גלילאו, סיפורו של ארכימדס

מגוון פעילויות מדעיות לכל המשפחה בעקבות מדעני העבר הגדולים

פורים, 7-9 למרץ 2012

ליאונרדו דה וינצ'י היה מדען, מתמטיקאי, מהנדס, ממציא, מומחה אנטומיה, צייר, פסל, אדריכל ומוזיקאי. כעת, 500 שנה לאחר מותו, מקיימים בגן המדע של מכון דוידסון לחינוך מדעי שמכון וייצמן, בחג פורים, תערוכה חדשה המוקדשת ליצירותיו של דה וינצ'י. בתערוכה ניתן יהיה להסתובב בין יצירותיו ושרטוטיו המסעירים של דה וינצ'י, אשר קמו לחיים בעזרת טכנולוגיה מתקדמת, ובעזרת תלמידי מכללת  שנקר.

שחקנים מחופשים לדה וינצ'י וליצירתו המפורסמת ביותר, המונה ליזה, יסתובבו ברחבי המוזיאון, ישוחחו עם המבקרים וילוו אותם בשלל פעילויות כגון הכנת דגם תמסורת גלגלי שיניים, שהייתה מרכיב חשוב בהמצאותיו של דה וינצ'י, או סדנת יצירה מציוריו הרבים, אשר בסופה יוכלו המשתתפים לשמור את יצירתם למזכרת.

בנוסף, ניתן יהיה להתרשם ממגוון דגמים של פיתוחיו המדעיים והטכנולוגים פורצי הדרך ויוצג תהליך תיעוד מרתק של עיצוב ובניית כ– 13 דגמים של מכונות מתחום התעופה וההנדסה הימית. בין המוצגים: כנפיים מכאניות, סירת פדלים, בורג אווירי, תוף מכאני ועוד. מכונות אלו, אשר הקדימו את זמנן, שימשו בסיס לפיתוחים טכנולוגיים מתקדמים בני-זמננו.

מלבד התערוכה והפעילויות סביב ליאונרדו די וינצ'י, יתקיימו ברחבי הגן פעילויות נוספות. באודיטוריום, יוצגו הדגמות מדעיות מרתקות וגילויים של מדעני עבר מפורסמים נוספים. ניתן יהיה לשמוע את סיפורו של ארכימדס וכתר הזהב, לשחזר את הניסוי שביצע גלילאו ממרומי מגדל פיזה ולשמוע את הסיפור המרתק על כפות מגדבורג ולחץ האוויר.

באקו-ספירה, המתחם האקולוגי של גן המדע המעוצב בצורת כיפת זכוכית, יוכלו המבקרים להתוודע למגוון נושאים אקולוגיים, לצמחים שונים ומעניינים כדוגמת צמחי מים או צמחים טורפים ולבעלי חיים משונים כגון ה"מקלוניות הביישניות".

ברחבי גן המדע, על מוצגיו הענקיים והאינטראקטיביים, יתקיימו סיורים מודרכים בהנחיית מדריכים מנוסים וידידותיים, אשר יובילו את המבקרים בין מבחר מוצגי מוזיאון המדע. חלק מן הסיורים בגן המדע יוקדשו למדענים בעבר ובהווה ואחרים לנושאים מגוונים מתחום הפיסיקה. לאחר הסיור המבקרים יוכלו להתנסות באופן עצמאי בכל מוצגי המוזיאון, להפעיל, לגעת, לטפס וללמוד.

הפעילויות מיועדות לכל המשפחה, מגיל 5 ומעלה.

רוב הפעילויות מתקיימות בחוץ – המבקרים מתבקשים להיערך לביקור בהתאם למזג האוויר.

תחרות תחפושות נושאת פרסים תיערך בהשתתפות המבקרים ביום חמישי 8/3 ב – 12:00.

מועדי הפעילות:

9-7 במרץ 2012

ד-ה 9:00-17:00,  ו' 9:00-14:00.

מחירי כניסה בחג:

מבוגר 35 ₪,  ילד 30 ₪.

כרטיס משפחתי (הורים וילדיהם עד גיל 18 הרשומים בת"ז) 120 ₪.

ילדים עד גיל 5 וחיילים בסדיר ללא תשלום. הנחות לסטודנטים וגמלאים.

מידע נוסף באתר גן המדע:

http://davidson.weizmann.ac.il/science-garden/

ובטלפון   08-934-4401