מאולפני וולט דיסני מגיע סרט האנימציה 6 גיבורים', קומדיית הרפתקאות על גאון טכנולוגי בשם הירו המדה והרובוט שלו ביימאקס, המוצאים את עצמם בתוך השתלשלות עבריינית המאיימת להרוס את העיר בעלת הקצב והטכנולוגיה המסחררים, סאן פרנסיוקיו. השניים משלבים כוחות עם צוות חסר מוטיבציה של לוחמי פשע בתחילת דרכם במשימה להציל את העיר.
הסרט נכתב בהשראת הרומן הגרפי של מארוול ומציג קטעי פעולה בסגנון הקומיקס בשילוב הרבה חוש הומור ורגש על פי מיטב המסורת של סרטי וולט דיסני.
על הסרט:
מהיוצרים של "לשבור את הקרח" ו"ראלף ההורס" מגיעה קומדיית האקשן "6 גיבורים". היוצרים של הסרט רצו ליצור סרט שמשלב בין פעולה ואשקן, הומור ורגש- אך לדבריו של המפיק רוי קונלי זה לאו דווקא מחולק שווה בשווה: "הלב וההומור הם מה שחשוב לנו, אנו רוצים שהאקשן יגיע ממקום של משמעות- שיהיה בו תוכן רגשי. רגש והומור נוטים לבוא ביחד עם אקשן ב-6 גיבורים".
הסרט מבוסס על הקומיקס של מארוול באותו השם וגם בקומיקס, על אף האקשן הרב, הסיפור חג סביב סיפור החברות של הירו הילד וביימקס הרובוט. "הירו הוא ילד בן 14 מבריק לגילו", מספר התסריטאי רוברט ל. באירד "הוא סיים תיכון בגיל 13 אבל הוא לא בדיוק משתמש בכישוריו על מנת לתרום לעולם- הוא מבלה את הימים והלילות שלו בהשתתפות בקרבות רובוטים בסמטאות אחוריות.." אחיו של הירו הוא זה שמערים על אחיו הקטן ומשנה אותו לטובה: "הא לוקח את הירו לסאן פרנסיוקיו והירו נפעם ממה שהוא רואה שם. הוא פוגש שם בפרופסור שהמציא את המנשא המגנטי שהירו משתמש בו בקרבות הרובוטים שלו", מספר דניאל גרסון, תסריטאי שותף.
חלק גדול מתהליך בניית העולם של "6 גיבורים" ועיצובו שלהרובוט ביימקס היה כרוך בתחקיר על עולם הרובוטים. הבמאי, הל בילה
זמן רב עם חוקרים באוניברסיטת קרנגי-מלון: "היו לנו שיחות מעולות על רובוטים ותרבות פופולרית", הוא מספר. "גיליתי שהם למעשה חוקרים רובוטיקה קלה כמו זרוע לא מאיימת העשויה ויניל אשר מתנפחת – זה יכול לעשות דברים פשוטים כמו לצחצח למישהו שיניים אבל האפשרויות הן בלתי סופיות.."
הל ועוד מספר אנשי צוות מההפקה ביקרו במספר אוניברסיטאות בחוף המזרחי כולל הארוורד ו-MIT. הסביבה שם היוותה השראה למעבדות ההיי טק בסן פרנסיוקיו והמדענים שם נתנו מידע רק שעזר לעצב את הסרט. "רובוטים לא תמיד מוצגים באור הטוב ביותר" אומר הל, "אבל ברגע שראינו את זרוע הויניל ההיא, כל האישיות של ביימקס התגלתה".
יוצרי הסרט החליטו למקם את חבילת האקשן של הסיפור בעולם חדש אשר אומץ מהשפעות יפניות אבל מספק סביבה רעננה שהקהל טרם ראה. "חשבתי על סן פרנסיסקו.." אומר דון הל, הבמאי, "שזה מגניב, אבל חשבתי מה יהיה אם סן פרנסיסקו תתערבב עם טוקיו, זה יהיה מעניין יותר ואקזוטי. האפשרויות הוויזואליות בשילובן של שתי הערים האלו, שכל כך שונות מבחינה אסתטית, פתחו בפנינו הזדמנות מדליקה למקם את הסיפור בה. "בסן פרנסיסקו יש הרבה ציוני דרך והיסטוריה עשירה- זו עיר ברמה עולמית", אומר המפיק רוי קונלי "וטוקיו- עם אורות הניאון והאנרגיות המדהימות שלה. השילוב של שתיהן הוא המיקום האידיאלי לסרט הזה".