איך מעבירים אחר צהרים בלי מחשב?


הילדים מעריצים נלהבים של משחקים אלקטרונים.
לא שיש לי ממש בעיה עם זה, אבל כשזה כבר עובר את רף השעתיים ביום (והם משתלטים לי על המחשב/אייפוד/לפטופ), גם אני הופך לחסר סבלנות.
תוסיפו לכך את שבת קודש הבאה עלינו לטובה פעם בשבוע, ואת שבתות הקיץ הארוכות –  והצורך בתעסוקה לא אלקטרונית – חיונית מתמיד.

פתרון מעולה לאתגר ההורי, צץ בדמותם של המשחקים החכמים, המאופיינים בזמן משחק ארוך יחסית, משימות עם רמות קושי עולה, אפשרויות משחק לשחקן בודד ומשעומם, ושכנוע עצמי – שבהשקעה של כמה עשרות שקלים, הילד יצא גאון.

שחקנית יחסית חדשה בתחום היא  חברת סמארט-זון http://www.smartzonegames.com/

שנותנת פייט רציני לחברות בינלאומיות ותיקות בשוק כמו פוקס-מיינד ו Think Fun  (יצרניות קלאסיקות כמו Rush Hour , אבלון, ועוד).

קיבלנו לבדיקה 2 משחקים האחד משחק קלפים קבוצתי, והשני משחק חשיבה עם קוביות משחק, המתאים בעיקר לשחקן בודד.
קוביות הקוברה


כהורה, דבר ראשון אליו אני שם לב במשחק, הוא מספר החלקים שבו.
מאוד מתסכל להתעורר משנת צהרים ולגלות את הסלון כלאחר צונאמי בצעצוע של סיפור.
לפעמים עוד יותר מתסכל,  לאבד חלק של משחק חדש יומיים לאחר קנייתו. (אמנם יש לנו ניסיון חיובי עם שירות לקוחות – אבל בכל זאת…)
בקטגוריה הזו המשחק מקבל ציון 10.
מדובר במשחק חשיבה לשחקן בודד בעל 4 חלקים בלבד. החלקים הגדולים (5X5), עשויים מחומרים בעל איכות מעולה, צבעוניים ומאוד מזמינים.
במשחק 40 חידות ברמת קושי עולה, תוך הקניית חשיבה תלת מימדית ופיתוח אסטרטגיה לפתרון בעיות.

השחקן צריך ליצור נחש שלם הכולל ראש, גוף וזנב. החל מחידות קלות של העתקת דגם קוביות ובניית נחש בהתאם לדגם, ועד יצירת נחש סביב מבנה הקוביות
למרות שלדעתי המשחק מתאים בעיקר לשחקן בודד, מצאתי את עצמי בסיעור מוחות עם הבן 9, בניסיון למצוא פתרון לאחת החידות בשלב מתקדם. מאיפה להתחיל לתקוף את הבעיה? אילו אפשרויות צריך לשלול? מה הסקנו מהשלב הקודם?

הילד היה מלא סיפוק לאחר פיצוח כל חידה – המשחק הצליח להעסיק אותו אחה"צ שלם (!), , כשאתגרים רבים עוד לפניו.

אתגר חשיבה לשחקן יחיד המשלב 40 חידות ברמת קושי עולה תוך הקניית חשיבה תלת מימדית.
גיל : 7 ומעלה.
תכולת המשחק:
4 קוביות משחק בצבעים שונים.
(כל קוביה בגודל 5 X 5 ס"מ ועליה תבניות שונות של חלקי נחש).
מטרת המשחק:
ליצור נחש שלם הכולל ראש, גוף וזנב. החל מחידות קלות של העתקת דגם קוביות ובניית נחש בהתאם לדגם, ועד יצירת נחש סביב מבנה הקוביות.
מיומנויות:  תפיסת תלת מימד, פתרון בעיות


טריפליקה


לילדיי המון משחקי קלפים, חלקם מבוססים על מהירות תגובה, רובם על מזל, ומיעוט גם מצריך מחשבה ותכנון.
טריפליקה (מלשון טריפל, שלישיה באנגלית?), הוא מאותם משחקי קלפים המשלבים מיומנוית שונות – וכך מצאתי את עצמי מעביר שעה של כיף עם הילדים (9,11).
למרות שלצעיר, המשחק הזכיר איקס עיגול בגרסת קלפים רבת תהפוכות ומשתתפים, לי הוא יותר הזכיר "סלוט משין", אותה מכונת מזל, בה עליך ליצור רצף של 3 צורות זהות. רק שבמקרה הזה, רצף שיצרת, עלול גם לעזור ליריב.
מטרת המשחק: הראשון להשיג 5 צורות סודיות (5 נצחונות ביצירת שלישיה) – ינצח.
הנח קלף על אחת משלושת הערמות, וצור שלישיה, יצרת שלישיה –  זכית בנקודה!
משחק קליל וכיפי לכל המשפחה.

גיל : 7 ומעלה.
פיתוח מיומנויות: שילוב של אסטרטגיה עם מזל
תכולת המשחק:
60 קלפי משחק.
36 קלפי צורה.
הוראות בעברית, ערבית ורוסית