"מחול החרבות בנשף המסכות" – מופע מיוחד לחג הפורים


סיפור ילדותו של ארם חצ'אטוריאן

מופע מיוחד לחג הפורים

המופע הקרוב בסדרת "צלילי קסם" 6-8 במרץ

בבית האופרה-המשכן לאמנויות הבמה, תל אביב

סדרת "צלילי קסם" של בית האופרה – המשכן לאמנויות הבמה ת"א, בהנחייתה ועריכתה של ניצה שאול היא הסדרה היחידה בארץ שמגישה את סיפורי הילדות של גדולי המלחינים.

המופע הקרוב בסדרה " מחול החרבות בנשף המסכות" , מספר את סיפור ילדותו של המלחין הארמני  ארם חצ'אטוריאן.


ויתקיים בין התאריכים 6-8 במרץ בשעות: 17:00 ו18:30 וכן מופע נוסף לבקשת הקהל : ב-7 במרץ בשעה 10:30, בבית האופרה- המשכן לאמנויות הבמה בתל אביב.

האהבה של ארם הקטן למוסיקה הייתה עצומה, אבל הוא בכלל לא ידע לנגן על אף כלי נגינה. אף אחד לא שאל אותו או הציע לו ללמוד מוסיקה, להיפך: " מוסיקאי זה לא מקצוע, הם מנגנים רק בחתונות ולוויות, או ברחוב" הסביר לו אביו.
באותם ימים בטיביליסי בירת גיאורגיה, העיר שבה נולד ארם הקטן, אנשים ממש חיו ברחוב. רוב הדלתות היו פתוחות, ואפשר היה לראות מה קורה אצל השכנים בלי מאמץ בכלל. כולם שרו ורקדו.
כשארם היה בן שמונה המשפחה עברה לדירה חדשה. "ארם, בוא מהר!" קרא סורֶן אחיו הגדול, "לא תאמין מה מצאתי מאחורי המטבח!" ארם דילג לו בשלוות נפש, פתאום החל שומע צלילים עדינים ומשונים , אחיו עמד ליד פסנתר ישן.

בהתחלה, ארם סתם נגע והקיש בקלידים של הפסנתר ,אך לאט לאט החל ללמד את עצמו לנגן. יום אחד התחיל לנגן שיר מקסים שאמא תמיד שרה. "זה לא יאמן, מי לימד אותך לנגן? אני חייב לקרוא לאמא" אמר אחיו סורֶן ופנה לצאת ואז גילה שאמם כבר הייתה מאחוריו, מקשיבה בעיניים נוצצות.

יום אחד חזר אביו הביתה ובפיו בשורה : הנסיכה ארגוטינסקייה קיבלה את ארם הקטן  לפנימיה הכי מכובדת בטיביליסי. ארם, שצריך היה בצער להיפרד ממשחקי החרבות עם נערי הרחוב, ארגן להם בשכונה , קרב פרידה אחרון.
ארם לא אהב את בית הספר החדש, אבל קיבל שם במתנה שיעורים במוסיקה, והתחיל לשיר במקהלה. במקהלה הוא הכיר ילדה אחת והפך לגמרי מאוהב.

כשהיה ארם בן 13 לקחו אותו הוריו לאופרה הראשונה בחייו . "ארם", אמר לו אביו,"אתה רואה את האיש כאן למטה? הוא המלחין של האופרה". "והוא חי! יש מלחין חי!" התפעל ארם.
למחרת התהלך כמו שיכור מהאופרה שראה : "אני נשבע שזה מה שאני אעשה בחיים , אני אהיה מוסיקאי, אני אהיה מלחין!"

ארם סיים את הלימודים בפנימייה של הנסיכה, והצטרף לתזמורת כלי נשיפה בבית הספר התיכון. הוא התאמן ימים ולילות על טרומבון והפך לאחד הנגנים החשובים בתזמורת.
הוא אהב מאוד לנגן את השירים הארמנים על הטרומבון אבל תמיד היה ממציא להם עיבודים חדשים משלו.

מופע צבעוני ומרגש המשלב קטעים מתוך הבלט "גאיינה" –  כמו מחול החרבות המפורסם, קטעים מהבלט "ספרטקוס", ומ"נשף המסכות".

יחד עם ניצה שאול ישתתפו במופע רקדני להקת סבוטאז' בהתאם לכוריאוגרפיה של דימה ברחוב אשר רקד את תפקיד "ספרטקוס" בבלט מוסקבה.

הילדים מתבקשים להגיע מחופשים בהשראת "נשף המסכות"


המופעים מיועדים לגילאי 4 – 10 ומתקיימים בסטודיו בית האופרה

יום שלישי  6.3.12 בשעות: 17:00 ו- 18:30,

יום רביעי 7.3.12 בשעות: 17:00, 10:30 ו- 18:30,

יום חמישי  (פורים) 8.3.12 בשעות: 17:00 ו- 18:30.

מחיר מנוי לחמשת המופעים: 335 ₪, מחיר כרטיס למופע: 85 ₪

משך המופע: כשעה

טל להזמנת כרטיסים: 03-6927777

בית האופרה – המשכן לאמנויות הבמה, שד' שאול המלך 19 ת"א

ניתן לרכוש כרטיסים גם באתר האינטרנט:

www.israel-opera.co.il