תערוכת המיניאטורות המדוברת מגיעה לאילת Mini art עולמות קטנים עם קסם גדול!


16 באוגוסט –_31 בדצמבר 2013 בגלרית האמנים החדשה באילת

התערוכה הייחודית "מיני ארט", שפותחה להיות תערוכה נודדת בארץ ובעולם, מסמנת את חופשת הקיץ שלה בעיר הנופש והתיירות האולטימטיבית – אילת.

 ב-16.8 תושק התערוכה בגלרית האמנים המחודשת באילת, בה יוצגו מאות יצירות מיניאטורה חדשות לצד היצירות המובילות.

 (מייסדת ואוצרת: לימור מרגוליס)

 

התערוכה המדוברת מיני ארט, שמוצגת בימים אלה במוזיאון יפו לעתיקות, צפויה להגיע לאילת ב-16 באוגוסט ותוצג בה עד ה 31 בדצמבר 2013. מיני ארט הינה מפגש מעורר פליאה וקסם, עם יצירות מיניאטוריות של אמנים נחשבים מהארץ ומהעולם, המבטיחה חווית תרבות רב תחומית, עם עולם המיניאטורה, מזוויות מגוונות ומעשירות: מודלים "room box" הלקוחים מהשראות של תקופות וסגנונות חיים, מדינות ותרבויות, ספרי ילדים וקלאסיקות ועוד… בכל מיצג מתכנס עולם שלם המייצר חווית צפייה מסוג אחר, יחידנית ואינטימית.

התערוכה גאה מאד לארח בישראל את אמן ציורי המיקרו המוערך והידוע בעולם, חסאן קלה מתורכיה, אשר עבודותיו יוצגו בתערוכה החל מ- 21/8/13.

חסאן קלה מעניק פרשנותו לז'אנר אמנות המיניאטורה מנוקדת מבט עכשווית; הוא מצייר על חפצים שאנו רואים בחיי היומיום, פריטים זעירים שאנו נחשפים אליהם ומתעלמים מהם, כגון גרגיר אורז, ציפורן, פקעת משי, מחט, כנף פרפר ועוד רבים אחרים. קלה רואה ביצירות המיניאטוריות הללו נקודת מפנה בקריירה שלו: "חפצים שאנו רואים כל הזמן יכולים להפוך לבלתי נראים". על ידי ציור על גבי אובייקטים זעירים, חסאן קלה פותח פרספקטיבות חדשות ויוצר שפה חדשה בעולם האמנות. במקביל, הוא מנסה להעביר את הידע שלו לדורות הבאים, באמצעות סמינרים וכנסים באוניברסיטאות, ולהרחיב את תחום אמנות המיקרו על ידי הוספת פריטים חדשים לישנים.

התערוכה כוללת מספר אגפי תוכן נוספים, בניהם: תערוכה קבוצתית של יצירות אמנות מיניאטוריות בשיתוף אמני העיר אילת בניהולו האמנותי של אמיר אלקיים, אוספי מיניאטורה דגמי תפאורות מעולם התיאטרון, בובות מיניס, בתי בובות ועוד. בתערוכה ייחשפו יצירות מיניאטורה חדשות, לצד היצירות המובילות שנבחרו בקפידה רבה. כל האמנים המציגים בתערוכה, הינם בעלי מיומנויות גבוהות של עיסוק בפרטים קטנים וזעירים, המבצעים שימוש בטכניקות וחומרים מגוונים.

מיני ארט ישראל מהווה פרויקט ארוך טווח, שחזונו הוא הקמת מוזיאון המיניאטורות הראשון בישראל, תוך המשך קידום וביסוס סצנת אמני המיניאטורה הישראלים, יצירת שיתופי פעולה עם  אמנים בינלאומיים נחשבים ונדידת הבשורה למוקדים נוספים בארץ ובעולם.

לדברי היזמית ואוצרת התערוכה, לימור מרגוליס: "מיני ארט היא צוהר לעולם קסום. כל יצירה מביאה איתה את חדוות הגילוי המפעים של הפרטים הקטנים, המדויקים, המפתיעים והמרגשים, בכל פעם מחדש. אני גאה ושמחה לפתוח באילת את תחילת נדידתה של תערוכת המיניאטורות ולארח בה את אמני העיר המוכשרים. זהו חלק מה DNA של תפיסתי המקצועית והאישית – החשיבות ליצור תערוכות מסוג אחר, כאלה המתעדכנות כל הזמן בתכנים חדשים ומפתיעים, יצירת חיבור אמיתי למקום הפיזי ולקהילה המקומית, יצירת חוויה חוצת דורות".

לדברי מנכ"ל תאגיד התיירות באילת, אמיר נפתלי: "אנו גאים להיות הראשונים לארח את תערוכת המיניאטורות Mini art  כתערוכה ניידת. העיר אילת אשר שמה לה לדגל בשנתיים האחרונות, את קידום התרבות המוסיקה ואירועי הספורט הבינלאומיים, שמחה לארח פן נוסף של אמנות . לפני כחודשיים, בחג השבועות, ערכנו הפקה ייחודית "הביאנלה לאמנות " בה אירחה אילת כ- 100 אמנים מאילת הערבה ומרכז הארץ אשר הציגו שלל יצירות אמנות: צילומים, ציורים, פסלים ועוד ולפני כחודש פתחנו את גלריית האמנים החדשה באילת, בה ניתן למצוא תערוכה מרהיבה של צילומים פסלים וציורים בתערוכה המתחלפת מדי חודש .

אני מאמין כי כאשר אורחי העיר יגלו כי לאילת פן נוסף, פן של תרבות, פסטיבלי ג'אז (ג'אז קיץ מתקיים השנה ב18 באוגוסט) קלאסי וקאמרי לצד אירועי ספורט יוקרתיים כמו אירוח הפדרציה לטניס, פורמולה ישראל והמרתונים, יבחרו עוד ועוד תיירים וקהל ישראלי לבחור בעיר אילת כעיר נופש מועדפת ובעיקר בתקופת החורף".

לדברי המנהל האמנותי של גלריית אמני אילת, אמיר אלקיים: גלריית האמנים העירונית באילת שמחה לארח את תערוכת  "מיני ארט" המביאה עמה אמנות מרעננת ועכשווית, משלבת אמנים בינלאומיים עם אמנים ישראליים ואילתים. מהפן האישי הביקור מבטיח חוויה אמנותית וריגוש".

תערוכת מיני ארט אילת, גלרית אמני אילת, רחוב יותם 2, בסמוך ל IMAX, אילת

ימים ושעות פעילות:

ראשון – סגור

שני – חמישי: 10:00-20:00

שישי: 10:00-14:00

שבת: 10:00-20:00

ערבי חג: סגור

חגים: 10:00-20:00

עלות כניסה:

מבוגר: 30 ₪, ילד/ חייל/סטודנט/גמלאי 25 ₪, כרטיס למשפחה מעל 4 נפשות: 22 ₪ לאדם.

לתושבי אילת: 20 ₪ לאדם.

תשלום כניסה מגיל שנתיים ומעלה. התערוכה מתאימה לגילאים 1-120.

לפרטים נוספים ניתן לפנות ל 0777500858 או במייל miniart2013@gmail.com.

הוראות הגעה וכרטיסים באתר www.miniart.co.il